Skip to content

Ihana Turkin matka!

Heissan ihanat lukijani!

Nyt on palattu takaisin Suomeen Turkin reissulta ja upea reissu oli! Roppakaupalla kokemusta, uusia ihmisiä ja rusketusta. Tietty pieniä vastoinkäymisiä reissulla oli mutta niistä selvittiin suomalaisella sisulla ja yhteishengellä! Lähinnä ongelmaksi välillä muodostuivat taksikuskit jotka eivät tienneet minne ajaa ja huono nettiyhteys joka vuoksi en voinut hirveästi päivittää kuuluisia aiemmin ja tietysti se hankaloitti myös kommunikointia mutta ei onneksi sen ihmeempää :)  Matka oli kaikilta osin todella täydellinen ja siitä en voi muita kiittää kuin vain Suvia.

Matka alkoin sunnuntai aamuna matkaamalla Helsinkiin mistä meidän lento lähti illalla kohti Turkkia. Väsymys oli todella suuri ennen lentoa ja perille päästyä meillä oli vielä 2 tunnin ajomatka alanyaan. Hotellimme sijaitsi kaupungin viereisellä vuoristolla ja taksikuskillamme oli vaikeuksia löytää perille. Hieman seikkailimme vuoristossa kunnes löysimme hotellille. Aamupalan kautta suuntasimme suoraan muutaman tunnin unille josta sitten tietenkin heti rannalle aurinkoa ottamaan. Hotellimme näkymät olivat todella upeat ja siellä kyllä sielu lepäsi.

Vapaata aikaa oli runsaasti ja sen kautta pääsimme kokemaan vaikka ja mitä. Ensimmäisenä päivänä kävimme ajelemassa vesijeteillä ja se vasta huikeeta oli!

Tiistaina heräsimme aikasin ja suuntasimme merirosvolaivoille joilla kävimme risteilemässä 5 tuntia ympäri Alanyan ympäristöä. Joka ilta kävimme myös illallisella eri ravintoloissa ja oli ihana huomata miten hyvää turkkilainen ruoka on!

Keskiviikkona olikin jo sitten kuvaukset mitä varten Turkkiin lähdettiinkin. Kuvaukset alkoi päivällä klo 15.00 aikaan jolloin kuumuus oli vielä ilmassa. Varjossa lämpöä oli 32 astetta ja kuumuus teki olosta hieman tukalan. Kuvasimme vuoristossa jossa meidän hotellimmekin sijaitsi. Kuvaaja oli todella ammattitaitoinen ja hyvin arvostettu turkissa. Meikki oli todella vaikea saada pysymään paikallaan sillä lämpöä oli lähemmäs 40 astetta auringon alla. Haastetta tietty myös toi itse maasto, vuorenrinteellä 10cm korkeilla koroilla seisominen ei ollut ihan hirveän helppoa. Meinas hieman siinä kohtaa jalat tutista. Kuitenkin kaikesta huolimatta upeita kuvia on tulossa ja innolla odotan niiden julkaisemista.  Täytyy kyllä sanoa että mallin työ ei todellakaan ole aina helppoa mutta sitäkin palkitsevampaa!Kuvajaana meillä toimi Murat Kalenderoglu. Todella taitava ja ammattitaitoinen kuvajaa jonka kanssa oli mukava työskennellä!

Matkamuistona saimme ystäväni Essin kanssa vielä Osloveink:stä uudet tatuoinnit jotka he tekivät meille lahjana juuri ennen lähtöä kotiin päin! Kyseinen paikka on voittanut useita eri mestaruuksia tatuointikilpailuissa ja on yksi Turkin parhaista! Paikka oli todella tyylikäs, siisti, henkilökunta mitä parasta ja työn jälki täydellistä!  Onnellisempi en voisi tästä tatuoinnista olla, niin upea!

Kaikin puolin siis reissu oli huikea ja ikimuistoinen. Monia uusia ystäviä taas lisää ja upea kaupunki jonne matkustamme vielä uudestaan!

Nyt kuitenkin on hyvä palata takaisin arkeen Suomessa akut täyteen ladattuna ja monta kokemusta rikkaampana!

Ihanaa syksyä jokaiselle♥️ Kuullaan taas pian!